Smart IM » Cases » Tuinmeubelen.nl 2015
Tuinmeubelen.nl 2015

Na een zeer succesvolle samenwerking met Tuinmeubelen.nl in 2014, kreeg Smart Internet Media wederom de uitdaging om het afgelopen jaar de optimalisatie van Tuinmeubelen.nl te verzorgen. De groei was er dan ook nog niet uit en wederom kon Tuinmeubelen.nl haar ambitie de grootste Online aanbieder van tuinmeubelen in de Benelux waarmaken.

 

Meer bezoek & meer omzet

Tuinmeubelen.nl is een zelfstandig onderdeel van tuinmeubelen fabrikant Bukatchi B.v. Ooit gestart onder de naam Tita Tuinmeubelen is in 2013 de naam Tuinmeubelen.nl aangekocht door de nieuwe eigenaar Thijs Linthorst om online een omni-channel platform te creëren voor alle merken tuinmeubelen in de Benelux. Het doel: een online topspeler worden in de tuinmeubelen branche. Naast een webshop werkt Tuinmeubelen.nl samen met inmiddels 10 fysieke showrooms in Nederland. Met het “exact match domain” Tuinmeubelen.nl waren de doelstellingen duidelijk, online de grootste tuinmeubelspecialist worden.

 

Uitdaging

Het creëren van meer bereik en bezoek naar Tuinmeubelen.nl via organic search en op de meest zware trefwoorden hoog te positioneren. Denk hierbij aan o.a. tuinmeubelen, tuin set, lounge set, tuinstoelen en tuinbank.

 

Oplossingen

On-page SEO optimalisatie doorgevoerd, zodat deze altijd voldoet aan de laatste richtlijnen om goed vindbaar te zijn op categorie- en productniveau.
Naast de technische richtlijnen, zijn er diepgaande site-wide content analyses met praktische oplossing geïmplementeerd om de content voor zowel de gebruiker als de zoekmachine aantrekkelijker te maken.
Dit heeft de basis gelegd voor verdere externe optimalisatie van het linkprofiel van Tuinmeubelen.nl middels het plaatsen van artikels, publicaties en vermeldingen op waardevolle platformen.

 

Resultaat

Door middel van bovenstaande inspanningen, heeft Smart Internet Media een traffic stijging van 248,44% gerealiseerd. Dit heeft geresulteerd in meer dan 120 % omzetstijging.

Behaald resultaat in cijfers van april t/m juni (tuinmeubelen seizoen) stijgingen
t.o.v. dezelfde periode 2014:
Organische bezoekers Google: + 248%
Opbrengst uit organisch verkeer: + 121%

 

Wat zegt Tuinmeubelen.nl?

“Smart Internet Media bleek onmisbaar voor het omni-channel concept van Tuinmeubelen.nl. Smart Internet Media heeft geholpen om ons in zeer korte termijn op alle fronten sterk te positioneren in Google.”Take Amsing | ‎E-Commerce Manager | Tuinmeubelen.nl

 

Accountmanager Smart Internet Media voor Tuinmeubelen.nl