Smart IM » Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Meer omzet, aanvragen, inschrijvingen of verkopen, een doel dat iedere organisatie bezighoudt. Om dit doel te bereiken wordt vaak gekeken hoe men meer bezoekers kan krijgen op de website en/of webshop, bijvoorbeeld via zoekmachine optimalisatie. Echter, meer bezoekers is één, maar heeft u er wel eens bij stilgestaan hoe interessant het is om ervoor te zorgen dat deze bezoekers beter converteren?

Conversie optimalisatie is zorgen dat meer bezoekers het juiste doel op uw website bereiken. Dat kan de aankoop van een product zijn, maar bijvoorbeeld ook een nieuwsbriefinschrijving of offerteaanvraag. Het uitgangspunt hierbij is om meer conversie te bereiken met hetzelfde aantal bezoekers door uw website gebruiksvriendelijker te maken. Een prettigere gebruikerservaring levert meer converterende, en uiteindelijk terugkerende, bezoekers op. Maar hoe realiseert u dit in de praktijk? Smart Internet Media hanteert hiervoor een systematische aanpak van analyseren, testen en verbeteren.
conversiepercentage

Analyseren, testen en verbeteren

Als eerste stap kijken we naar uw belangrijkste KPI’s, hoe deze presteren binnen uw website en welke KPI’s onderpresteren. Op basis hiervan gaan we op zoek naar obstakels binnen uw website. Waar haken uw bezoekers te snel af? Waarom bekijken uw bezoekers wel een deel van uw assortiment, maar gaan ze niet over tot aankoop?

Zodra we de obstakels binnen uw website in beeld hebben, gaan we deze verbeteren door te testen, bijvoorbeeld met A/B testing of multivariate testing. Een gestructureerde aanpak is hierbij essentieel, want een goed testtraject is veel meer dan scenario A en scenario B opzetten en testen. De hoofdvraag is: wat moet ik testen en waarom? En vervolgens; wat moet ik concreet aan mijn website aanpassen voor een beter resultaat? Smart Internet Media beantwoordt graag deze vragen voor u.

ab_testen

Waarom Smart Internet Media?

Wij gaan gestructureerd te werk, baseren onze aanpak zoveel mogelijk op concrete feiten en cijfers en hebben ruimschoots ervaring in het creëren van online succes voor gerenommeerde namen als Omoda, Brand New Day, Suzuki en Hallmark. Daarnaast mogen wij ons met trots officieel Solutions Partner van Optimizely noemen, wat betekent dat wij alle expertise en mogelijkheden in huis hebben om uw website uitgebreid te testen.

Meer weten?

Ontdek hoe uw conversie verbeterd kan worden!

Of bel ons op: 035 – 691 22 37

Neem contact op
Wij werken onder andere voor

Reverentie balk

Conversie verbeteren? Neem contact met ons op!

optly_partner_1_white