...

E-mail Marketing

E-mail Marketing

E-mail marketing is in de online marketing wereld een relatief oude strategie. Met deze strategie worden (potentiële) klanten direct benaderd door middel van een e-mail. Met de opkomst van allerlei nieuwe kanalen als Facebook, Twitter, LinkedIn en Whatsapp, denken ondernemers vaak dat een e-mail sturen niet meer gebruikelijk of effectief is. Dit is echter een grote vergissing. Met e-mail marketing kun je namelijk heel gericht op je klanten en doelgroep inspelen, wat hen kan aanzetten daadwerkelijk producten of diensten te kopen. Dit resulteert uiteindelijk in klantenbinding, klanttevredenheid, en meer traffic en meer conversie voor de website.

Is E-mail Marketing belangrijk?

Uit het Nationaal E-mail Onderzoek blijkt dat er momenteel nog steeds stijging zit in de populariteit, het koopgedrag en de leesmomenten van een e-mail. Gemiddeld worden er dagelijks per persoon acht e-mails verzonden, wat het gebruik hiervan aanzienlijk hoog maakt. Het sturen van koopgerichte e-mails is daarom nog altijd van groot belang voor het bereiken van klanten en het beïnvloeden van hun online koopgedrag. Onder koopgerichte e-mails vallen onder andere aanbieding mails, nieuwe collecties van producten of nieuwe diensten. 

Een belangrijk voordeel van e-mails is dat je ze kunt personaliseren. Dit wordt gedaan door e-mail campagnes op te zetten en de e-mails te meten. Zo kom je er als bedrijf achter wat het koopgedrag is van de klant en hoe deze beter beïnvloed kan worden, zodat ze uiteindelijk tot kopen aangezet worden. Uiteindelijk kan alle informatie, die in de e-mail is verwerkt, gericht aangepast worden aan de klant. Een voorbeeld van het gedrag van de klant is wanneer een klant afhaakt. Als bedrijf kun je een doelgerichte e-mail sturen, die een bericht bevat wat de klant mogelijk weer binnenhaalt. Een ander voorbeeld is wanneer een klant geinteresseerd is in een product, maar nog niet de stap heeft gezet het te kopen. Dit kan beïnvloedt worden door hen een directe aanbieding te doen voor dit product. Nog een belangrijke bijkomstigheid is dat e-mail marketing één van de goedkoopste marketing strategieën is om in te zetten. In combinatie met de hoge conversie die het oplevert, is dit dus een zeer effectieve methode.

Realisatie

Smart IM beschikt over ervaren CRO Specialisten, die onder andere dagelijks bezig zijn met het het genereren van e-mail campagnes. Vooraf wordt een onderzoek gedaan naar de branche, de doelgroep en de klanten van je bedrijf. Zo wordt de juiste strategie bepaalt om een goed ingestelde e-mail campagne op te zetten. Tijdens de campagne worden continu twee factoren gemeten. Allereerst de invloed op je klanten tijdens het openen van een e-mail. Dit wordt bijgehouden middels een e-mail tool, die meet hoeveel doorkliks er zijn en hoe vaak de e-mail wordt geopend. De tweede factor is de invloed van je klanten ná het openen van de e-mail. Dit wordt gemeten met Google Analytics, waarin onder andere zichtbaar wordt hoeveel klanten je website bezoeken en daadwerkelijk aan aankoop doen. Met deze metingen worden A/B testen gedaan, waarin onderwerpen en content van de e-mail worden afgestemd op het koopgedrag van jouw klant. 

Benieuwd hoe e-mail marketing voor jouw bedrijf ingezet kan worden? Wij helpen je graag bij het bedenken van de beste strategie, om jouw klanten tevreden te houden en meer traffic naar je website te leiden.

Is uw interesse gewekt?

Neem contact met ons op

Ook
optimalisatie
nodig? Bel: 035 691 22 37

Of ik bel je even terug