Het Sinterklaas blog

image Door Koen Dorenbos - 26 November 2017

single-img

De feestdagen staan voor de deur en ook online merken we dat. Afgelopen zaterdag 18 november is de goedheiligman aangekomen in ons land. De tijd van chocoladeletters, pietendiscussie, strooigoed, schoen zetten en pepernoten is weer aangebroken. Raar maar waar, de pepernoten lagen begin augustus al in het schap, maar online komt Sinterklaas pas later opgang. Wat zijn de online trends rondom het jaarlijks terugkerende festijn? Smart Internet Media zocht het voor jullie uit en heeft er een mooi lijstje van gemaakt: Online zien we dat er steeds meer verkocht wordt. Dit is elk jaar een trend maar mobile neemt nu de overhand. ‘

Sinterklaas’. Het aantal zoekopdrachten in 2016 bestaat slechts uit 59% van het aantal zoekopdrachten in 2004.

In oktober vorig jaar werd 60.500 maal de zoekterm ‘zwarte piet’ ingevoerd in Google. Dit jaar blijft de teller steken op 27.100 zoekopdrachten in oktober. Dat is een afname van maar liefst 55%.

Is je interesse gewekt? Neem contact met ons op
image
Ook zo’n optimalisatieslag? Bel 035 691 22 37!
FD gazelle award 2018