Het grote social media jaaroverzicht 2017

image Door Koen Dorenbos - 28 December 2017

single-img

Het grote social media jaaroverzicht 2017

De grootste en belangrijkste veranderingen van het jaar op een rijtje. En wat er nog gaat komen in 2018.

Social media zijn misschien wel de meest veranderlijke en dynamische platformen van binnen digitale marketing. Dat is ook weer te zien als we terugkijken naar de veranderingen en transformaties die ze hebben ondergaan het afgelopen jaar. In dit overzicht de grootste en belangrijkste veranderingen van 2017 op een rijtje en wat er nog zal gaan komen in 2018.

Snapchat het meest innovatief

Snapchat is het jongste social media kanaal en het meest innovatief. Dit komt mede doordat Snap Inc. gedwongen wordt om te blijven innoveren omdat grootmeester Facebook alle populaire toepassingen kopieert. Zo is dit jaar bijvoorbeeld het hele design van Snapchat op de schop gegaan, zijn er diverse Lenses en Filters bij gekomen en kan je zelf je eigen Geofilter en Lens maken. 

Redesign Snapchat

In november is de hele interface van Snapchat op de schop gegaan. Zo zitten chats, vrienden en Stories nu aan de linkerkant van het beginscherm en Discover aan de rechterkant van het beginscherm.

Sponsored 3D World Lenses

Snapchat introduceerde in september een nieuwe manier van adverteren, namelijk Sponsored 3D World Lenses. Dit zijn Lenses die bedrijven kunnen ontwerpen om hun product of dienst op een ludieke manier neer te zetten.

Je eigen Geofilter maken

Op een super eenvoudige manier kan je nu een eigen Geofilter aanmaken in de Snapchat-app. Zo heb ik op mijn verjaardag een Geofilter gemaakt die iedereen die zich in de buurt van mijn huis bevond kon gebruiken. Hoe leuk is dat?!

Lees hier verder het artikel op marketingfacts

bron Schuurman Schoenen

 

Is je interesse gewekt? Neem contact met ons op
image
Ook zo’n optimalisatieslag? Bel 035 691 22 37!
FD gazelle award 2018