Hoe zet je YouTube marketing strategisch in?

image Door Koen Dorenbos - 23 March 2018

single-img

Met haar miljard gebruikers is YouTube de tweede zoekmachine en het meest bekende videoplatform. Per dag worden er zo’n 5 miljard video’s bekeken. Dit enorme bereik zorgt ervoor dat het een interessant kanaal is voor marketeers. Als je een Google AdWords account hebt, dan kan er een advertentiecampagne worden ingericht, waarmee via het display-netwerk van Google de targeting plaatsvindt. Je kunt hier op specifieke wijze de doelgroep selecteren. Dit kun je doen op basis van allerlei demografische gegevens; van geslacht tot tijdstip en van locatie tot interessegebieden.

 

Youtube kent een aantal manieren om video advertenties in te zetten:

  1. TrueView in-stream advertenties
    Een online video advertentie die verschijnt voor de video. Deze kan geskipt worden na een aantal seconden
  2. Bumper advertenties
    Een korte, 6 seconden durende, video advertentie die het zeer goed doet op de mobiele apparaten. Dit format werkt goed als mensen wilt bereiken door middel van een kort en memorabel bericht.
  3. TrueView Discovery advertenties
    Dit format gebruik je als naar voren wilt komen in de YouTube zoekresultaten, op de YouTube homepage naast alle gerelateerde video’s.

 

Bij YouTube advertenties betaal je alleen:

  • Als iemand je video-advertentie langer dan 30 seconden of in z’n geheel bekijkt
  • als iemand klikt op je video-advertentie

In het artikel van Marketingfacts lees je waarom je in 2018 moet starten met videomarketing.

En wil je weten hoe Smart Internet Media je kan helpen bij neerzetten van de strategie voor video-marketing campagnes, neem dan contact met ons op.

 

Is je interesse gewekt? Neem contact met ons op
image
Ook zo’n optimalisatieslag? Bel 035 691 22 37!
FD gazelle award 2018