Zoals je in het verleden de Google PageRank had (vernoemd naar Larry Page, één van de oprichters van Google), heb je tegenwoordig alternatieven zoals DA/PA en TF/CF. De eerste is van Moz en de tweede van Majestic.

Wil jij weten wat de DA/PA en TF/CF van je website is en wat je ermee kunt? Wil jij weten hoe je ze kunt verbeteren? Ben jij benieuwd welke tools daarvoor gebruikt worden? Wat de echt belangrijke meetpunten zijn? Kom dan naar het Blogger by Nature event op 2 juni 2018. Henk van der Duim geeft een aantal takeaways die je direct kunt toepassen.

DA/PA

Dit staat niet voor Dienende Actie (de oorspronkelijke naam van de Drogisten Associatie) en PA staat niet voor Personal Assistent, om deze twee open deuren maar eens open te trappen.

  • DA staat voor Domain Authority en is een getal dat de waarde voor je gehele domein weergeeft.
  • PA staat voor Page Authority en is de waarde van één individuele pagina.

De waardes voor beide worden op een schaal van 0 tot 100 ingedeeld, waarbij 100 het hoogst haalbare is.

TF/CF

De Trust Flow komt uit de Majestic SEO tool. 

  • TF staat voor Trust Flow en geeft weer hoe betrouwbaar je website is. Ook dit getal wordt ingedeeld op een schaal van 0 tot 100, waarbij 100 het hoogst haalbare is.
  • CF staat voor Citation Flow en geeft weer hoe hard jij jouw website promoot. Dit getal komt tot stand door het aantal backlinks dat jouw website ontvangt en vanuit hoeveel websites dat is.

Focus je op je belangrijkste meetpunten, dat helpt ook om je DA/PA en TF/CF te verbeteren.

Benieuwd naar hoe jij DA/PA en TF/CF kunt gebruiken? Zorg dan dat je op 2 juni a.s. om 12:30 uur met je neus vooraan zit bij de presentatie van Henk. Waar? In het Stayokay Hotel te Soest. Tickets bestellen doe je hier.

Henk van de Duim

Henk van der Duim is als ICT-er begonnen in de financiële sector. Daarna is hij zo’n tien jaar als interim-/change-/projectmanager aan de slag geweest voor diverse organisaties en sectoren. Omdat het bloed kruipt waar het niet gaan kan heeft hij een muzieklabel opgericht. Na de verkoop van dit label is hij bij Smart IM terechtgekomen en daar is hij verantwoordelijk voor HR en het Online Marketingteam. Voor een overzicht van Henk’s loopbaan, bezoek LinkedIn. Henk is auteur van Ideas as Opiates en Twitter en Personal Branding.