CRO conversie-optimalisatie uitbesteden

Een hogere opbrengst van je website met hetzelfde aantal bezoekers? Dat is het resultaat van Conversie Optimalisatie bij Smart Internet Media.

Orders plaatsen, offertes aanvragen of contact opnemen: iedere website of webshop heeft een eigen doel. Daarvoor zijn bezoekers nodig, maar het is nog veel belangrijker dat die vervolgens klanten worden. De specialisten van Smart Internet Media zorgen er met conversie-optimalisatie voor dat zoveel mogelijk bezoekers de gewenste actie uitvoeren. En dat jouw bedrijf online meer rendement behaalt.

Waarom de conversie verbeteren?

De conversie op een website hangt van allerlei factoren af. Via welke route komen klanten op de website binnen? Lopen ze daarbij tegen obstakels aan? Is de juiste informatie eenvoudig te vinden? Jaarlijks worden tientallen onderzoeken gedaan naar conversie en hoe je een website voor je laat werken. De specialisten van Smart Internet Media houden al deze kennis en informatie up-to-date om online de beste resultaten te behalen. Meer kliks, meer omzet, meer winst.

CRO

CRO staat voor Conversion Rate Optimization en is een veelgebruikte term voor een betere conversie. Er zijn allerlei strategieën die onze specialisten daarvoor inzetten. We kijken bijvoorbeeld welke kanalen relevant zijn en zorgen dat die goed samenhangen met de bestemmingspagina’s. Die pagina’s zelf moeten het de bezoeker makkelijk maken om gewenste acties waar te maken. Ook analyseren we data zoals bezoekerscijfers en voeren we A/B-testen uit om te ontdekken wat op een website voor de hoogst mogelijke conversie zorgt. Denk aan de juiste lay-out, kleuren, het formaat van knoppen, et cetera.

Eerst bezoekers, dan klanten

SEO-optimalisatie zorgt voor meer bezoekers op de website, conversie-optimalisatie maakt van diezelfde bezoekers klanten. Dat is een tijdrovend proces. Wanneer je als bedrijf jouw conversie wilt optimaliseren, moet je daar eigenlijk non-stop mee bezig zijn. Voor de meeste organisaties is dit niet haalbaar, dus hebben wij als marketingbureau een vernuftig team specialisten klaarstaan om hierbij te ondersteunen.

Conversie-optimalisatie uitbesteden

Om te bepalen wat beter kan, meten we eerst wat de huidige resultaten van de website zijn, de zogenaamde nulmeting. Denk daarbij aan cijfers zoals de huidige conversieratio en het vroegtijdig verlaten van landingspagina’s. Als we weten waar problemen zitten, kunnen we die oplossen. We stellen daartoe een adviesrapport op, gevolgd door een concreet plan, inclusief een testplan, om de conversie stapsgewijs te optimaliseren.

Met actuele kennis van online ontwikkelingen helpen we ook jouw bedrijf graag bij conversie-optimalisatie en een succesvolle, rendabele website of webshop. Interesse?

Is je interesse gewekt? Neem contact met ons op
/diensten/cro/