E-mail marketing uitbesteden

Wist je dat bedrijven die goed vindbaar zijn in Google, gezien worden als betrouwbare merken en autoriteiten in de branche? Wij realiseren dit ook voor jouw organisatie.

Koen Dorenbos - Sales Manager

E-mailmarketing is in de onlinemarketingwereld een relatief oude strategie, maar daarom niet minder succesvol. Met e-mail marketing worden klanten en prospects direct benaderd, met als doel producten of diensten te verkopen. Deze directe vorm van contact is tijdrovend en soms complex, maar zorgt voor een betere klantenbinding, meer klanttevredenheid en meer verkeer naar de website. Ook jouw e-mailmarketing uitbesteden?

E-mails nog altijd populair

Met de opkomst van social media werden in veel bedrijven nieuwsbrieven en e-mailmarketing aan de kant gegooid. Noem nooit iets ouderwets, want inmiddels is het e-mailverkeer terug van weggeweest. E-mails hebben een aantal grote voordelen ten opzichte van andere kanalen. Zo blijkt uit het Nationaal E-mail Onderzoek (Blinker.nl, 2016) dat de populariteit en het aantal leesmomenten van e-mails nog steeds stijgt. Een ander belangrijk voordeel is dat je e-mails aan klanten kunt personaliseren. Dit wordt gedaan door e-mailcampagnes op te zetten en de data te analyseren. Zo kom je er als bedrijf achter wat het koopgedrag is van klanten en hoe je die beïnvloedt.

Hoog converterende marketingstrategie

Met e-mailmarketing kun je heel gericht inspelen op de behoeftes van de doelgroep, wat ondersteunt bij de afname van jouw producten of diensten. Onder koopgerichte e-mails vallen bijvoorbeeld aanbiedingsmails, nieuwe collecties of nieuwe diensten. Een prettige bijkomstigheid: e-mailmarketing is één van meest effectieve marketingstrategieën – als je eenmaal weet hoe het werkt. Samen met de stijgende conversie voor de betrokken website(s), maakt dit e-mailmarketing een aangewezen methode voor meer klanten, meer omzet en meer winst.

E-mail marketing uitbesteden aan Smart Internet Media

Wil je ook een succesvolle campagne opzetten die verder gaat dan enkel een nieuwsbrief? Bij Smart Internet Media werken ervaren marketingspecialisten die  dagelijks bezig zijn met de complete flow die bij e-mailmarketing hoort. Van strategie en lead generation tot automation en follow ups.
Wij doen onderzoek naar jouw branche, doelgroep en klanten en bepalen vervolgens de juiste strategie. Na de lancering, monitoren we de resultaten continu. Hoe vaak worden de e-mails geopend? Wat doen klanten na het lezen? Wat leveren de inspanningen op? Zo stemmen we de techniek, onderwerpen en de content van de e-mails tot in de puntjes af op het koopgedrag van jouw klant. En behaal jij de doelen die je voor ogen hebt.

Is je interesse gewekt? Neem contact met ons op
/diensten/e-mail-marketing/