Masterclass

De wereld van Google & Wetgeving

De wereld van Google & Wetgeving

Google houdt er zijn eigen richtlijnen en regels op na, waaraan marketeers zich moeten houden als ze een goede positie binnen de zoekmachine willen verwerven of behouden. De regels van Google staan echter grotendeels los van de wettelijke voorschriften op het gebied van online marketing, maar voor het rechtsgeldige aspect van online marketing lijkt weinig aandacht te zijn.  

In onze Smart IM Masterclass – De wereld van Google & Wetgeving gaan we dieper in op de juridische aspecten van online marketing. Tijdens deze masterclass leer je alles over de regels waaraan je je moet houden volgens de wet en volgens Google, en hoe de wettelijke regels zich verhouden tot de richtlijnen van Google. Uiteraard leer je ook hoe jij deze kennis direct op je eigen website kunt betrekken en toepassen! 

Programma

Sessie Google Analytics De valkuilen van Google Analytics | Elco Smink 
Google Analytics is een uitstekende tool om het verkeer op je website mee te analyseren.Wie zijn je bezoekers, waar komen ze vandaan? Converteren ze? En wat gebeurt er precies op je website? En staat analytics wel goed ingesteld en wordt er rekening gehouden met privacywetgevingIn deze sessie gaat Google Analytics-specialist Elco Smink in op onderwerpen als (enhanced) e-commerce en doelen op basis van klikken en events in plaats van pageviews. Ook Google’s attributiemodel komt aan bod. Heb jij de volledige bijdrage van iedere verkeersbron in kaart? Elco geeft je een overzicht van de veelvoorkomende meetfouten.

Keynote-sessie | Legal Awareness in Online Marketing | Marloes Meddens-Bakker (Advocaat bij The Law Factor)
Waar een online marketeer hoort “Advertenties, Ads, Analytics”, hoort Marloes: “Reclamerecht, merkenrecht, persoonsgegevens.” Weet u welke regels er zijn voor merkgebruik op internet en social media marketing? Aan welke wetgeving reclame en content moet voldoen, zeker daar waar het gaat om bijzondere producten (zoals geneesmiddelen of medische hulpmiddelen) of grensvlakproducten (zoals gezondheidsproducten, voedingssupplementen of cosmetica)? Google lijkt soms zijn eigen regels te maken: hebben die regels een basis in de wet? En zo ja: hoe ga je daar praktisch en weloverwogen mee om? Tijdens haar presentatie geeft Marloes in vogelvlucht een overzicht van de juridische aspecten van online marketing. 

Google Compliancy | Is jouw site Google-compliant? | Alexander van Aken 
Als jouw site de richtlijnen van Google overtreedt, kun je hiervoor een penalty ontvangen. Maar… wat zijn die richtlijnen eigenlijk, en moet je je er vanuit juridisch perspectief aan houden? In deze sessie brengt Team Lead SEO dr. Alexander van Aken de richtlijnen van Google in kaart en legt hij uit waaraan jouw website moet voldoen om Google-compliant te zijn.  

Praktisch

• De Masterclass duurt 5 uur. Daarna is een afsluitende borrel waar je nog vragen kunt stellen aan de sprekers
• Nodig tijdens de masterclass: niets, tenzij je graag aantekeningen maakt op je laptop!
• Hapjes en drankjes inbegrepen. Lunch is niet inbegrepen
Maximaal 30 personen per Masterclass
• Werknemers van online marketingsbureaus worden uitgesloten van deelname

Locatie

Arendstraat 33, 1223 RE Hilversum

Masterclass

De wereld van Google & Wetgeving

De wereld van Google & Wetgeving

Google houdt er zijn eigen richtlijnen en regels op na, waaraan marketeers zich moeten houden als ze een goede positie binnen de zoekmachine willen verwerven of behouden. De regels van Google staan echter grotendeels los van de wettelijke voorschriften op het gebied van online marketing, maar voor het rechtsgeldige aspect van online marketing lijkt weinig aandacht te zijn.  

In onze Smart IM Masterclass – De wereld van Google & Wetgeving gaan we dieper in op de juridische aspecten van online marketing. Tijdens deze masterclass leer je alles over de regels waaraan je je moet houden volgens de wet en volgens Google, en hoe de wettelijke regels zich verhouden tot de richtlijnen van Google. Uiteraard leer je ook hoe jij deze kennis direct op je eigen website kunt betrekken en toepassen! 

Programma

Sessie Google Analytics De valkuilen van Google Analytics | Elco Smink 
Google Analytics is een uitstekende tool om het verkeer op je website mee te analyseren. Wie zijn je bezoekers, waar komen ze vandaan? Converteren ze? En wat gebeurt er precies op je website? En staat analytics wel goed ingesteld en wordt er rekening gehouden met privacywetgeving? In deze sessie gaat Google Analytics-specialist Elco Smink in op onderwerpen als (enhanced) e-commerce en doelen op basis van klikken en events in plaats van pageviews. Ook Google’s attributiemodel komt aan bod. Heb jij de volledige bijdrage van iedere verkeersbron in kaart? Elco geeft je een overzicht van de veelvoorkomende meetfouten. 

Keynote-sessie Legal Awareness in Online Marketing | Marloes Meddens-Bakker (Advocaat bij The Law Factor)
Waar een online marketeer hoort “Advertenties, Ads, Analytics”, hoort Marloes: “Reclamerecht, merkenrecht, persoonsgegevens.” Weet u welke regels er zijn voor merkgebruik op internet en social media marketing? Aan welke wetgeving reclame en content moet voldoen, zeker daar waar het gaat om bijzondere producten (zoals geneesmiddelen of medische hulpmiddelen) of grensvlakproducten (zoals gezondheidsproducten, voedingssupplementen of cosmetica)? Google lijkt soms zijn eigen regels te maken: hebben die regels een basis in de wet? En zo ja: hoe ga je daar praktisch en weloverwogen mee om? Tijdens haar presentatie geeft Marloes in vogelvlucht een overzicht van de juridische aspecten van online marketing. 

Google Compliancy | Is jouw site Google-compliant? Alexander van Aken 
Als jouw site de richtlijnen van Google overtreedt, kun je hiervoor een penalty ontvangen. Maar… wat zijn die richtlijnen eigenlijk, en moet je je er vanuit juridisch perspectief aan houden? In deze sessie brengt Team Lead SEO dr. Alexander van Aken de richtlijnen van Google in kaart en legt hij uit waaraan jouw website moet voldoen om Google-compliant te zijn.  

Praktisch

• De Masterclass duurt 5 uur. Daarna is een afsluitende borrel waar je nog vragen kunt stellen aan de sprekers
• Nodig tijdens de masterclass: niets, tenzij je graag aantekeningen maakt op je laptop!
• Hapjes en drankjes inbegrepen. Lunch is niet inbegrepen
Maximaal 30 personen per Masterclass
• Werknemers van online marketingsbureaus worden uitgesloten van deelname

Locatie

Arendstraat 33, 1223 RE Hilversum