Conversion Rate Optimization - Meer rendement

Data-gedreven 

conversie-optimalisatie

Door na te denken over de problemen die bezoekers op een website kunnen ervaren leggen onze CRO-specialisten de belangrijke knelpunten op je pagina’s bloot. Aan de hand van data en gebruikersfeedback kijken zij waar je bezoekers tegenaan lopen en hoe de gebruikservaring van je site verbeterd kan worden. Hoe soepeler de te doorlopen processen, hoe makkelijker het voor consumenten wordt om de door jou gewenste conversie uit te voeren. Zo behaal je een hoger rendement op je investeringen.

VERHOOG HET RENDEMENT VAN JE SITE

Meer kopende bezoekers betekent meer omzet.

1. Mogelijkheden in kaart brengen

Middels een zogenaamde “nulmeting” brengen we in kaart hoe je website momenteel presteert. Tijdens deze analyse kijken we onder andere naar je huidige conversiepercentage, welke pagina’s op je site een hoog bouncepercentage hebben en op welke punten bezoekers voortijdig afhaken. Zo weten we direct wat onze uitgangspositie is en kunnen we gericht de juiste methoden kiezen om je conversiepercentage te verhogen.

2. Review van je website

Vaak kunnen onze CRO-specialisten door middel van een Expert Review al snel herkennen tegen welke drempels gebruikers op je site aanlopen. De gevonden usability-pijnpunten worden in kaart gebracht om tot een advies te komen dat bijdraagt aan het verhogen van de gebruiksvriendelijkheid van je site. We geven aan wat volgens ons allemaal beter kan en bieden daarvoor concrete oplossingen. Zo pakken we het laaghangend fruit aan om de website in de basis op orde te krijgen.

3. Testplan maken

Met een stevige basis als springplank gaan we kijken naar de verdere mogelijkheden om tot conversieverbetering te komen. Dit doen we op verschillende manieren. Zo zetten we bijvoorbeeld A/B-testen in om varianten van pagina’s te testen ten opzichte van pagina’s die momenteel live staan. Tijdens de test observeren we gebruikers om in beeld te krijgen hoe zij zich in de praktijk gedragen op je website. Onze specialisten maken hiervoor een testplan op maat dat zo goed mogelijk past bij je situatie.

4. Continue blijven verbeteren

Het verbeteren van een website is een continu proces. Periodiek evalueren we de geboekte resultaten en maken we nieuwe testplannen om verdere stappen te nemen; het blijft dus niet bij één test. Je zal al gauw merken dat conversie-optimalisatie steeds weer nieuwe mogelijkheden biedt. Websitetechnieken veranderen en gebruikersgedrag ook. Door te blijven testen en evalueren wordt niet alleen de gebruikservaring op je website met elke stap beter, maar je zal ook beginnen meer traffic te genereren.

Expert Review

Om te bepalen wat beter kan op je site meten onze CRO-specialisten eerst wat de huidige resultaten van je website zijn – een zogenaamde “nulmeting”. Denk daarbij aan statistieken zoals de huidige conversieratio en het aantal gebruikers dat vroegtijdig een landingspagina verlaat. Als we weten waar de problemen zitten, kunnen we eraan werken die op te lossen. We stellen daartoe een Expert Review op waarin we onze bevindingen betreffend de usability van je website in kaart brengen en volgen dit rapport op met een concreet plan om de conversie stapsgewijs te optimaliseren.

BETERE USABILITY EN MEER CONVERSIES

Onze specialisten gebruiken onder andere de volgende kanalen

Geïnteresseerd in een samenwerking?

Voor het verhogen van je rendement

Wacht niet langer