Search Engine Optimization - Het zit in ons DNA

Data driven marketing met

op maat gemaakte tools

Dankzij intern ontwikkelde software zijn wij in staat dagelijks de positiedata van meer dan 150.000 zoekwoorden bij te houden. Met ons rijke archief aan historische data en onze speciale tools voor het genereren van betrouwbare statistieken weten onze specialisten snel de voor jouw site belangrijkste data bloot te leggen. Bij aanvang van je traject brengen onze specialisten in kaart hoe je website bij aanvang scoort, waarna zij onze kennis en datasets inzetten om je van de allerbeste adviezen te kunnen voorzien.

ONZE 5 BELANGRIJKE PIJLERS

De stappen naar een vindbare website

1. Zoekwoordenonderzoek

Aan de basis van elke SEO- en SEA-strategie hoort een gedegen zoekwoordenonderzoek te liggen. Welke woorden zijn écht relevant voor jouw site? Op welke zoekwoorden zou je goed kunnen scoren en wie zijn de concurrenten op die woorden? Elk traject start met een uitgebreid onderzoek naar de voor jou relevante woorden; woorden waarop jouw site nu of in de toekomst goed zal kunnen scoren.

Wanneer de voor jouw relevante zoekwoorden in kaart zijn gebracht wordt er gekeken hoe je website op die woorden scoort. Smart IM houdt dagelijks de positiedata van 150.000 woorden bij, wat ons een grote historische dataset biedt om kennis uit te putten.

2. Websitespecifieke adviezen

De SEO-optimalisatie van een website verschilt in enkele opzichten van de SEO-optimalisatie van een webshop. Zo zijn veel webshops – anders dan websites – vaak gericht op e-commerce en trekken ze klanten met ander zoekgedrag aan. Dit heeft bepaalde gevolgen voor de technische inrichting van de site en diens content. Onze SEO-specialisten spelen daarom altijd specifiek in op die SEO-aspecten die voor jouw platform het belangrijkste zijn.

3. Technische inrichting

Zoekmachines willen aan hun gebruikers het resultaat tonen dat het best aansluit bij een zoekopdracht. Naast externe links naar de te tonen webpagina en de tekstuele inhoud van die pagina zelf kijken ze hierbij ook naar hoe gebruiksvriendelijk een pagina is.

Op basis van het zoekwoordenonderzoek wordt je website daarom van bit tot byte onder de loep genomen. Daarbij worden alle nodige technische verbeteringen in kaart gebracht die ertoe zullen leiden dat je website voortaan beter aansluit bij de criteria van zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Als alle SEO-elementen kloppen, wordt de website gebruiksvriendelijker en stijgt deze in de organische zoekresultaten. Zo neemt de hoeveelheid organisch verkeer toe.

4. Contentoptimalisatie

Naast technische aspecten zoals de URL-structuur, pagina-indeling en laadsnelheid is ook contentoptimalisatie tegenwoordig erg belangrijk. Waar vroeger de focus lag op het gebruiken van zo veel mogelijk zoekwoorden wordt deze SEO-strategie tegenwoordig juist afgestraft. Zoekmachines maken nu gebruik van intelligente crawlers die teksten kunnen interpreteren en van betekenis kunnen voorzien. Dit maakt het schrijven van duidelijke, relevante content erg belangrijk voor je positionering binnen de organische zoekresultaten.

Onder content verstaan wij alle teksten, afbeeldingen, video’s en andere inhoudelijke elementen die op een pagina staan. Door teksten aan te passen naar de meest recente zoekmachinerichtlijnen en door op natuurlijke wijze de juiste zoekwoorden in je teksten te verwerken kunnen onze specialisten meer organisch verkeer uit reeds bestaande content halen.

5. Linkwaarde opbouwen

Kortgezegd is het opbouwen van linkwaarde – ook wel “linkbuilding” – het bouwen aan een netwerk van links naar een site. Elke pagina heeft een bepaalde waarde en deze waarde kan doorgegeven worden aan pagina’s binnen dezelfde site of aan pagina’s van een externe partij. De sterkte en kwaliteit van de links die naar je site verwijzen, tezamen met de hoeveelheid links, is één van de bepalende factoren voor de positionering van je website in de zoekresultaten.

Met een sterk backlinkprofiel bouw je Domain Authority en Page Authority op, en verhoog je je Trust Flow en Citation Flow. Het opbouwen van een backlinkprofiel kan zo sterk bijdragen aan de vindbaarheid van een site in de organische zoekresultaten.

Jouw website als autoriteit in de branche

Wist je dat bedrijven die met hun website en/of webshop goed vindbaar zijn in Google gezien worden als betrouwbare merken en autoriteiten in de branche? Wij realiseren dit ook voor jouw organisatie. Bij Smart Internet Media wordt gewerkt met onze eigen tooling.

Bekijk onze Smart Analyzer

 

Non-stop bezig met SEO

Als je een (online) autoriteit wil worden, moet je non-stop met SEO bezig zijn. Zoekmachines scherpen namelijk constant hun algoritmes en positioneringscriteria aan en ook het zoekgedrag van mensen verandert in de loop der tijd; denk bijvoorbeeld aan het toenemende gebruik van smartphones en voice search. Onze SEO-specialisten staan voor je klaar om de touwtjes in handen te nemen en jouw website naar succes te sturen.

JOUW WEBSITE ALS AUTORITEIT IN DE BRANCHE

Laat onze specialisten ernaar kijken

Geïnteresseerd in een samenwerking?

Voor zichtbaarheid in alle fases van de customer journey

Wacht niet langer