Social Media Advertising - Lifestyle-Icoon

Een klant, een vriend

De online specialisten van Smart Internet Media helpen je bij het opstellen van een succesvol social media marketingplan. Daarbij wordt gekeken welke platformen voor jouw organisatie van belang zijn. Samen zorgen we er voor dat jou klanten niet alleen bekend raken met jou merk, maar van jou merk gaan houden. Social media marketing speelt een rol in alle vier de fases van de customer journey: maak van elke klant een nieuwe vriend!

INSPIREER POTENTIELE KLANTEN MET JOU MERK

Benader je doelgroep via verschillende social media platformen

1. Social media marketingplan

Net als alle goede campagnes begint ook een social campagne met een doordacht strategisch plan. Of je nou naamsbekendheid wil creëren of meer regionale klanten naar je winkel wil halen, met social media kan het. Samen met jou stellen we enkele specifieke, meetbare doelen op. We kiezen welke platformen we gaan in zetten en op welke manier we die het beste voor jou in kunnen zetten.

2. Persona’s

Eén van de grootste voordelen van social media marketing is dat je in direct contact staat met je klanten. Dit kan heel leerzaam zijn: weten wie je doelgroep is en wat voor content zij leuk vinden is namelijk de sleutel tot het creëren van sterke posts die tot klantinteractie leiden. Samen met jou kunnen we doelgroep-persona’s aanmaken om beter in te kunnen spelen op wat jou klanten aanspreekt.

3. Campagnes inrichten en bijhouden

Als het marketingplan eenmaal is opgesteld en de doelgroepen en marketingplatformen zijn gekozen, dan kunnen we je campagnes gaan inrichten. Advertenties kunnen geplaatst worden op een diversiteit aan plaatsen en kanalen; zo kan je ad verschijnen in de feed van je klanten, in een story of als banner. Terwijl je campagnes draaien houden wij actief de statistieken bij om je campagnes in de juiste richting te kunnen blijven sturen.

4. Evaluatie en verbetering

Evaluatie en data-tracking is een belangrijk onderdeel van het social media marketingproces. Net als bij SEA kan ook bij SMA veel kennis vergaart worden met het analyseren van resultaten. Elke campagne-evaluatie leidt tot meer begrip en inzicht betreffend je doelgroep(en). Splits deze doelgroepen verder op, maak nieuwe aan of scherp je posts aan om nog beter in te spelen op klantenbehoeften.

Van Facebook tot Instagram

Adverteren op Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram heeft een enorme vlucht genomen. Social media marketing is een integraal onderdeel geworden van de marketingmix waarmee je als bedrijf te maken hebt. Een goede campagne begint altijd met een plan. Hoe zit de branche in elkaar? Wat zijn de zakelijke doelen? Wie is de doelgroep? Op basis van deze gegevens wordt je social campagne op touwen gezet.

LET’S GET SOCIAL

Onze specialisten gebruken de volgende kanalen

Social Media Advertising uitbesteden?

Voor het optimaal verzamelen & sturen op betrouwbare data

Wacht niet langer