Top 10

Omdenken tijdens de coronacrisis

Het zijn gekke tijden, die gek genoeg ook een beetje wennen. De coronacrisis vraagt veel van ons. Gelukkig zien we heel veel mooie initiatieven ontstaan. Dit laat zien hoe wendbaar we zijn en waar onze kracht ligt. Een positief bericht van de meest indrukwekkende acties en initiatieven die we voorbij zagen komen.

Woorden als ‘samen’, ‘liefde’ en ‘volhouden’ voeren in deze crisis de boventoon. Knuffelberen voor het raam, dankzij de hoogwerker van de brandweer afscheid kunnen nemen van opa. Allerlei hartverwarmende gebaren die hoop geven. Ook in het bedrijfsleven kwamen wij vele mooie initiatieven tegen. Graag delen we onze top 10.

1. Gratis films

Een onzelfzuchtig gebaar kwam van een grote onlinefilmprovider die Nederlanders iedere dag op een gratis film trakteert. Lekker wat afleiding, maar ook een manier om je merk en product op een hele positieve manier in de spotlight te zetten en meteen een gevoel van samenhorigheid creëren. Wij zijn onder de indruk!

2. Even eruit

Ook leegstaande hotels kijken naar wat wel kan en openen kamers voor thuiswerkers die thuis gillend gek worden. Zinnen als ‘schat, ik pak vandaag even een hotelletje’ worden plots toegejuicht, wie had dat gedacht? Dit noemen wij denken in kansen en oplossingen, met als resultaat twee vliegen in één klap. Hoe mooi is dat?

"Smart IM blijft met elkaar in verbinding én steunt lokale ondernemers met een heuse remote kookworkshop." .

3. Bourgondisch ondersteunen

Ook in de horeca wordt gekeken naar mogelijkheden. Zo worden culinaire hoogstandjes bezorgd of afgehaald, inclusief passend flesje wijn en lekker dessert. Pakketten met verse, lokale en horecawaardige ingrediënten vinden gelukkig gretig aftrek. Het team van Smart IM blijft met elkaar in verbinding én steunt lokale ondernemers met een heuse remote kookworkshop. Knap(perig) staaltje omdenken waar wij intens van genieten.

4. Nieuwe rituelen

Nederland wil de lokale ondernemer steunen, dat blijkt volop, onder andere aan de actieve afname van coronacoupons. Gelukkig worden ook de onmisbare zorgmedewerkers in het zonnetje gezet. Goodiebags die aan de zorg worden uitgedeeld; wij vonden het een hartverwarmend ritueel!

5. Je product los laten

Er wordt ook volop gekeken naar wat wel kan. Zo werd bekend dat een groot modehuis alsook een grote Brabantse bierbrouwerij desinfecterende handgel gingen produceren. Helemaal los van je eigen core business op een manier die je merk geen afbreuk aandoet maar juist sterker maakt. Op een bitterzoete manier ontroerend vonden wij makers van bruidsjurken die tijdelijk kleding maken voor in de zorg. Petje af!

6. Logisch logo

Een bewijs van lef vinden wij de grote merken die met opzet aan hun merklogo gingen sleutelen om het belang van social distancing uit te drukken. Dit zorgde voor meerdere kippenvel-momenten. Daar waar op het gebied van branding aan logo’s een aan heilig grenzende status wordt toegekend, werd er nu voor het grotere belang gekozen. En daarmee – in onze ogen – onbedoeld de merkwaarde dik vet onderstreept.

7. Geknipt voor het vak

Juist in tijden van quarantaine is het belangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen. Kappers spelen hierop in door online cursussen aan te bieden, zodat we zelf in ieder geval de puntjes (of een over de ogen groeiende pony) fatsoenlijk kunnen bijknippen. Ook haarverf en favoriete kappersproducten worden thuisbezorgd.

8. In vorm blijven

Alle sportscholen dicht, dat was even schrikken. Zeker nu we – dit keer écht – net wilden beginnen. Gelukkig denken veel sportscholen om en worden er ontzettend goede online-sportklassen aangeboden. Ook Smart IM sport twee keer in de week met een personal trainer. Heerlijk om toch even je collega’s te zien (lijden, haha).

9. Online gezelligheid

Omdat wij onze collega’s toch ook wel graag zien genieten, omarmen wij het idee van de online pubquiz. Lekker als vanouds quizzen waarbij het met een beetje handigheid nu eens een keer echt niet opvalt dat de helft stiekem googlet. (Grapje, of course).

10. Persoonlijk advies op afstand

We sluiten af met private shopping. Advies op maat is heerlijk en wordt volop gegeven door middel van videobellen of apps, waarbij je echt kunt kijken hoe goed iets in de woonkamer, tuin of op je eigen gezicht staat.

Ook Smart IM denkt mee over hoe we onze klanten juist in deze tijd zo goed mogelijk kunnen helpen. We hebben eenmalige en laagdrempelige dienstpakketten opgesteld voor content en CRO. Zo kunnen ondernemers op een vrijblijvende manier meer online zichtbaarheid realiseren of juist meer rendement uit reeds bestaand verkeer halen.

Dit was onze top 10 van innovatieve, positieve ontwikkelingen die ons opvielen in deze rare tijd. Heb jij een leuke aanvulling, laat het dan vooral even weten in een opmerking. Hoe meer positiviteit, hoe beter, zeker nu!

Nieuwste berichten

Anne van Asseldonk

Contentspecialist

Wil je ook meer online succes?

Neem contact op met onze specialisten op het gebied van SEO, SEA, CRO & Content

  • Meer relevante bezoekers
  • Betere vindbaarheid
  • Hogere conversie
  • Creatieve content

Neem direct contact op